środa, 9 marca 2016

Przepis na Zakwas buraczany :)


Dieta Dr. Dąbrowskiej-przepis na KISZONE BURAKI



Zdjęcie i przepis poniżej.
20150813_082458
Podaje wam przepis:
1. 1 kg buraków
2. 3 ząbki czosnku, ja dałam 6.
3. 2 łyżeczki soli szarej
4.1 łyżeczka cukru, ale ja dałam łyżkę miodu.
5. Skórka od chleba razowego.
6.   2 litry wody przegotowanej z czajnika, ale temperatura pokojowa.
7. Odstawiamy pod przykryciem w ciepłe miejsce na 3 dni i Gotowe.
Wyszedł mi bardzo dobry i bardzo mi smakuje mam nadzieję, że wam także zasmakuje.
Wszystkie kiszonki są bardzo zdrowe i pomagają przeczyszczać nasze jelita.
https://www.youtube.com/watch?v=0MV9ryHFR7E

3 komentarze:

  1. Ja robię podobnie, ale bez chleba. Dodaję jeszcze liść laurowy, ziele angielskie i majeranek. Daję zwykłą sól.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawniej dodawało się chleb żytni dla szybszej fermentacji, ale dzisiaj doktor proponuje bez chleba, ze względu na gluten i wszechobecne nietolerancje pokarmowe. Nie ma możliwości oddzielenia mąki pszennej od żytniej, gdy są mielone w jednym młynie. Natomiast sól hamuje rozwój drożdży, więc lepiej jest solić zakwas już gotowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zamiast chleba, kwas mlekowy. 1 łyżka na litr. Też wg kucharza z Gołubia. Właśnie nastawiam.

    OdpowiedzUsuń